Pages

Thursday 29 March 2012

Presser Feet - mesin Industri

Assalam,

Saya baru je gunakan mesin jahit industri.. hui, memang laju sangat dan sedang dlm proses belajar dan praktis lagi. Beberapa hari lepas Zura Busana Jalinan Kasih ada war-warkan jualan presser feet, saya pon rembat ajelah walaupun x tau mcm mana lagi nak guna feet tu. Zura kata sesuai untuk jahit tudung sebab ada guide... saya x jahit tudung tapi memang banyak boleh guna, so saya oder je tapak tu sekali dengan tapak teflon.. 

ni la rupa tapak mesin jahit industri tu.. nampak guide yg paling kanan tu...?

Dapat je tapak tu saya terus test drive... hasilnya, sgt mudah untuk guide kain especially masa jahit curve. Kira saya boleh merempit la dengan mesin industri saya ni, hehehe... smooth je.. walaupun laju, tapi masih boleh guide kain tu ikut curve yang saya nak.. :) saya sangat puas hati, x nyesal la beli tapak ni.. TQ Zura. Nanti kalau ada tapak best sila roger!

Sila abaikan herot jahitan tu, saya perlu masa untuk sesi ramah mesra dengan mesin  industri ni

tgk die guide tu, pejam mata pon jadi.. waaaaa


5 comments:

  1. amboi2... boleh pejam mata lg tuh hehehe.. eh dah buang perisai kat jarum tuh yer.. akak belum berani buang lg perisai tuh, takut terlajak.

    teringin jugak ngan tapak ni... nampak bestlah kan...kalau kat curve pun mesti senang jer nak jahit.

    ReplyDelete
  2. waa..best juga ye tapak ni...

    ReplyDelete
  3. Kak Mila, aduhai, ni mesin lama.. xde perisai.. hahaha... Saya sebenarnye main beli je sbb aritu ade discus kat Sewing buddies pasal topstich kan? so i think this is the best tool la cuma x bleh dapat seam yg lagik kecik.. sy ade jumpa tapak yg boleh buat tp x jumpa lagik sape jual.. nt sy bgtau klu jumpa.. :) by the way, i do lots of curve n this feet helps a lot.

    NoEn, ye tapak ni mmg best.. hehehe.. ble mtk Zura belikan :)

    ReplyDelete
  4. salam, boleh bagi nombor contact x? rasa perlu jugak presser foot ni..hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nia,

      Boleh pergi FB n search Busana Jalinan Kasih, Kak Zura is very helpful. no ctc lain sy x ada sbb selalu berurusan melalui Fb.. gudluck buying!

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...